We have seen the big four! - Reisverslag uit Liessel, Nederland van Yvonne en Laura Wijers - WaarBenJij.nu We have seen the big four! - Reisverslag uit Liessel, Nederland van Yvonne en Laura Wijers - WaarBenJij.nu

We have seen the big four!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en Laura

09 Februari 2016 | Nederland, Liessel

Zondag 7 febr.
Wekker om 5.00u gezet. Douchen, aankleden, kop thee en om 6.00u bushwalk. Heel interessant geleerd dat de aloë cactus geneeskrachtig is De mensen in de bush kunnen hun leven hier soms mee redden. Het stopt ernstige bloeding en mijn darmverstoppingen reinigt het je darmen, wat dan handig is om te weten is dat een varen boom kan dienen voor zacht wc papier. Goed voor dieren, milieu en voor… Gezien tijdens deze wandeling: mestkevers, zebra’s, termieten, zie site en impala’s. Zelfs voetsporen van een luipaard en uitwerpselen ( hoe interessant kan het zijn , uitwerpselen van een giraffe. Struisvogel nest met verlaten eieren, de trom klinkt door de bush als teken dat het ontbijt klaar staat.
11.00u onze nieuwe auto wordt afgeleverd en nu helemaal in stijl een witte Ford Fiesta.
Vanmiddag onze eerste safari of game drive.

We racen door de bus over de al bekende onbegaanbare wegen… We zien de big two (die kennen we toch al..i.p.v. the big five. We zien de buffel en de leeuwen. Geweldig. Als slagroom op de pudding zien we een prachtige zonsondergang waar ook nog een giraffe in beeld komt. Deze foto lijkt wel een sprookje.

Maandag 8 febr. Alweer een spannende dag, vandaag mag ik mijn auto door en over de diepe heuvels en dalen uit het park rijden. Het is, denk ik de bedoeling dat het heel blijft.
Ik zal wederom mijn uiterste best doen. Vandaag 145 km door Krugerpark crossen.
Wat een super ervaring, we zien zo veel dieren, daar kan geen georganiseerde safari tegenop. We rijden vooruit, achteruit, over verharde en zandwegen. Stoppen aan de linkerkant, wel zo handig hier in het prachtige Zuid Afrika.
Kortom we geniet. Ze observeren zebra’s en buffels bij een waterplas(je), als daar een reusachtige olifant aangemarcheerd komt. Alles vliegt aan de kant, want met deze stevige jongen maak je geen ruzie, wat een prachtig schouwspel.

Dinsdag 9 febr. Na een tocht van ongeveer 250km en een super navigator naast mij is het uiteindelijk gelukt om op plaats van bestemming te komen, wil je weten hoe lees dan verder…Zo niet dan stop hier het verhaal. :)

We zijn door het prachtige Paul Krugerpark verder gereden. Mochten onderweg zien hoe een olifanten gezin een modderbad ging nemen. Super ervaring, je zou er zo bij willen gaan staan. Het schijnt prima te helpen tegen rimpels, alhoewel, kijk naar de dikhuiden en wat zie je…? Juist dat modder niet echt helpt . Nou ja, ik dwaal af, komen we in plaats van bestemming aan kunnen we de lodge niet vinden, nadat we vele rondjes gereden hadden zag ik ( al zeker 3x eerder) dat de politie nog druk aan het boeven vangen was.
Best spannend, toch maar de drukke weg overgestoken, wat hier gebruikelijk is, best eng hoor. In films ziet dat er altijd simpel uit, maar de werkelijkheid….
Nou ja, op mijn charmantste Engels heb ik the police duidelijk gemaakt dat ik de lodge niet kon vinden. Heel zielig gedaan en veel geslijmd. Agent( die later het opperhoofd van de agenten bleek te zijn), heeft plattegrond erbij gehaald en samen met een parkeerwachter hebben ze uitgezocht, waar ik moest zijn.
Lachen joh, stond natuurlijk mijn ‘nieuwe” auto, aan de verkeerde kant van de weg waar ik naar toe moest., dus no problem, de beide heren hielden al het verkeer tegen en Mientje (ik dus) kreeg de gehele weg voor zichzelf.
Even later haalt de agent ons in zwaait en zet knipperlichten aan, krijgen we toch een politie escorte tot aan de ingang van de lodge, wat wil je nog meer. Natuurlijk bedank ik hem heel hartelijk en vraag ik of ik en foto van hem mag maken. Hij komt hier zelfs zijn auto voor uit. Ook geeft hij zijn telefoonnummer waar ik hem altijd, in deze regio op mag bellen als ik hem nodig heb. Zeg nou zelf, wat een avontuur.

Love you all The big two!